Een goeie merkidentiteit is als een geslaagde blind date.

Die eerste kennismaking. Je weet niet wat te verwachten. Het overvalt je. Er is energie en spanning, gedeelde interesses. Een soort van rust, een gevoel van thuiskomen, een veilige haven maar toch vuurwerk.

Hoe beschrijf je dat gevoel? Lastig... iets met buikgevoel zou wel eens het juiste antwoord kunnen zijn.

Met merken is het precies hetzelfde. De visuele merkidentiteit vertaalt het gevoel dat je bij je klant wil opwekken bij die eerste indruk.

Krijg je een tweede kans? Meestal niet. Jouw merk wordt al geassocieerd met een bepaald (buik)gevoel, dat moeilijk uit te wissen is.

Stel jezelf de vraag: waar komt jouw potentiële klant voor het eerst in contact met jouw merk? Welk gevoel wek je daar op? Zou je zelf overstag gaan bij die eerste indruk?

Roept dit meer vragen en zorgen op?

Geen reden tot paniek. Je kunt jouw merkidentiteit altijd veranderen, maar jouw klanten helaas niet.

Wil je erover sparren? Laat het me weten...

Bekijk al eens enkele merken waar er instant een coup de foudre is.

Previous
Previous

Hoe breng je drie entiteiten onder één familie

Next
Next

Een koele branding voor Climapac