Het verhaal achter mijn Passie.

 

Op mijn tiende veranderde mijn leven drastisch. Van de ene dag op de andere werd ik het oudste kind in huis, na het verlies van mijn twaalfjarige zus aan kanker. Na jaren in haar schaduw te hebben geleefd, werd ik plotseling in de spotlights gezet met nieuwe verwachtingen en verantwoordelijkheden. Zo voelde ik dit toch zo achteraf gezien.

Thuis werd er nauwelijks over het verlies gesproken, omdat hier gewoon geen ruimte voor was. Als kind ontwikkelde ik een bijzonder gedragspatroon - ik kocht bijvoorbeeld vaak van mijn zakgeld bloemen voor mijn mama en Mellow Cakes voor papa. Pas enkele jaren geleden realiseerde ik me, door een opmerking van mijn vriendin, hoe ongewoon dit was voor een heel jonge tiener die normaal gezien zijn zakgeld gebruikt om snoep te kopen voor zichzelf. Ik maakte mijn verlies en mijn verdriet ondergeschikt aan die van hen en wou overcompenseren. Niet ideaal als rouwproces, maar ja dat is een ander verhaal… je wil toch gewoon je mama en papa blij en trots zien. niet? pff.. pittig

Deze vroege ervaringen vormden de basis voor wie ik nu ben als persoon en als brand designer. De drang om anderen trots te maken en te pleasen werd een rode draad in mijn leven. Het manifesteert zich nu in mijn werk - ik streef ernaar om klanten niet alleen tevreden te stellen, maar écht trots te maken op hun merk.

Elke keer als een klant oprecht trots is op de merkidentiteit die we samen creëren, ervaar ik die vertrouwde rush. Het is dezelfde energie die me als kind dreef om mijn ouders blij te maken. Maar er is ook een keerzijde - als ik voel dat mijn werk niet wordt gewaardeerd, haak ik af. Passie moet van twee kanten komen.

Dit verklaart ook waarom ik koos voor een solo-ondernemerschap. Ik kan en wil niet dezelfde intense eisen aan anderen stellen als aan mezelf. Ik omring me liever met andere gedreven gepassioneerde mensen die zelf verantwoordelijk zijn om klanten trots te maken zoals in ons collectief Massis.

Soms droom ik van een wereld waarin iedereen opstaat met de gedachte: "Wie kan ik vandaag trots maken?" Want dat is waar het voor mij om draait - niet alleen in mijn werk, maar in alles wat ik doe.

Dit is geen gewoon werk voor mij. Het is een levensmissie, geboren uit persoonlijke ervaringen en gedreven door de diepe wens om anderen trots te maken op wat ze doen en wie ze zijn.
Next
Next

Klantverhaal: hoe branding de motor werd van strategische transformatie