Branding en packaging design voor een eco-revolutionair wasproduct
Klaaar heeft schoon genoeg van was- en schoonmaakmiddelen die onze oceanen om zeep helpen. Toch wil iedereen ook een vlekkeloze was. Hallo, oplosbare wasstrips. Ik ging aan de slag met de branding en packaging.
Klaaar: genoeg van schadelijke schoonmaakproducten
Klaaar streeft naar een propere was én een schone oceaan. Hun idee: wasstrips die oplossen in water. Het voordeel voor het milieu: minder oceaanvervuiling en geen transport van tonnen water. Klaaar is niet alleen een product maar een beweging die consumenten aanmoedigt om bewuste keuzes te maken en zo positieve impact te creëren. Op het milieu maar dus ook op hun was.



De doelstelling: een merkidentiteit met betekenis
Na eerdere succesvolle samenwerkingen, was het doel om voor Klaaar een sterke merkidentiteit te creëren via branding, packaging en webdesign. Daarbij wilden ze vooral een herkenbare uitstraling ontwikkelen die een bepaalde volwassenheid en speelsheid combineert, passend bij de missie van duurzaam wassen. Een boeiend en zinvol product, en voor mij een erg fijn project.
Tibbe Verschaffel - Zaakvoerder Klaaar
Tim en ik hebben intens samengewerkt aan de lancering van Klaaar. Zijn creativiteit maakte ons merk een perfecte match voor onze doelgroep: consumenten die gezond en milieuvriendelijk willen leven. Het trendy merkontwerp en website leverden een prachtige marktintroductie op.”



Het resultaat: een succesvolle marktlancering
Klaaar illustreert perfect het belang van packaging en webdesign voor merken die toegewijd zijn aan de planeet en hun kernwaarden succesvol willen uitdragen. Het resultaat: een product dat meteen opvalt, zowel in de supermarkt als online. Dit dankzij een aantrekkelijke branding, verpakking en duidelijke kernboodschappen. Het gevolg: een bijzonder succesvolle merklancering.


