Branding en webdesign voor een Vlaamse transportorganisatie
Transport & Logistiek Vlaanderen streefde naar meer merkbekendheid en een groter ledenaantal. Daarom besloten ze voluit in te zetten op een menselijke branding die de dynamiek van hun organisatie uitstraalt. Zo gezegd, zo gedaan.
TLV: de facilitator in de transportsector
TLV versterkt de ruggengraat van de transportsector als trouwe bondgenoot van kleine tot middelgrote transportondernemingen. Het speelt onder meer in op de behoeften van de sector door een brug te slaan tussen beleid en praktijk, maar ook door actief op te komen voor de belangen van haar leden in de sector.
De missie: een menselijk merk bouwen
TLV klopte bij mij aan met één grote doelstelling: een visueel aantrekkelijke online aanwezigheid die het positieve imago van TLV moest benadrukken en zo de soms negatieve perceptie van de transportsector te doorbreken. Het menselijke aspect moest dan ook sterk aanwezig zijn doorheen de branding.
Het resultaat: een gestegen ledenaantal
Voor dit project werkte ik nauw samen met het communicatieteam van TLV. Het resultaat is een opgefrist merk met een veel positiever en sterk menselijk imago. Deze vernieuwende aanpak heeft intussen ook geleid tot een significante groei van het aantal leden. Kortom: een fijn project met een aanzienlijke impact.