Mijn vijf TOP redenen om voor een personal branding te kiezen.
Onlangs vroeg iemand hoe mijn bedrijf heette. Toen ik zei dat ik onder mijn eigen naam werkte, keek hij me sceptisch aan... hmm, nog niet verder gekomen, las ik in zijn ogen.
Het grappige is dat ik vroeger wel onder een bedrijfsnaam werkte, maar dit voor mij persoonlijk eerder als een last dan een voordeel ervaarde.
Ik had het gevoel dat ik moest concurreren met agencies terwijl ik niet de ambities had om met personeel te werken. Ik wou gewoon zelf blijven design en hierin groeien op valk van klanten en projecten.
Na 7 jaar werken onder mijn eigen naam ben ik verder gekomen dan ik ooit had kunnen dromen.
Mijn vijf TOP redenen om voor een personal branding te kiezen.
Je hebt een unieke en afgelijnde expertise die je onderscheidt van de rest en je wilt in deze expertise groeien. Bovendien komen klanten specifiek voor jouw ervaring en vaardigheden.
Je wilt je vooral richten op kwaliteitsgroei in plaats van kwantitatieve groei, en je hebt geen ambitie om als manager te fungeren of met personeel te werken. Je wilt liever zelf het werk blijven doen.
Je kunt je passie en visie direct overbrengen en je eigen waarden en overtuigingen in je werk integreren.
Met personal branding heb je de flexibiliteit en controle over je merk en reputatie, wat het gemakkelijker maakt om jezelf op de markt te positioneren en te profileren.
Je kunt zeer nauwe relaties aangaan met klanten. Ze zien jou vaak als een onderdeel van hun verhaal.